my page my thoughts

poniedziałek, 14 marca 2016

karma krąży

Patrząc na posty na grupie beredanators zobaczyłem, że wiele młodych osób ma problemy z dogadywaniem się z innymi rówieśnikami czy w ogóle ludźmi. Ludzie są zwierzętami stadnymi, więc z zasady lubią przebywać w grupie. Słyszałem niekiedy, że są tacy, którzy mówią, że lubią być samotni, którzy wolą posiedzieć samemu niż się spotykać. Ale teraz jestem przekonany - oni na pewno też lubią być z innymi ludźmi. Ostatnie moje doświadczenia i obserwacje, rozmowy i poznawanie ludzi dały mi zobaczyć, że każdy lubi, kiedy poświęci mu się trochę czasu, pogada. To jest w ogóle niesamowite jak ja zmieniam się razem z tym wszystkim, czego się dowiaduję. Kiedyś byłem zupełnie inną osobą, bardzo wstydliwą i skrytą, która bała się kupić bułki w sklepie, nawet będąc w gimnazjum. Osobą, która nie mówiła o sobie, a teraz tu pisze o uczuciach czy odczuciach. Nauczyłem się, że otaczający nas ludzie - Pani w sklepie, kibic, prezes lub uczeń ma takie same uczucia. Każdy. Spróbuj sobie teraz przypomnieć jakie uczucia macie do swojej mamy, taty, czy najlepszego przyjaciela. A teraz pomyślcie, że ktoś zrobił jednemu z nich krzywdę albo powiedział złe słowo, tak że teraz przez niego jest smutny czy zdenerwowany np. wyżywając się, że jest kolejka w sklepie na kasjerkę, która nie ma na to wpływu. A teraz przypomnij sobie sytuację, w której zrobiłeś podobnie komuś z ludzi, których widzisz pierwszy raz, bo pomyślałeś, że to nie ma znaczenia co jej powiedziałeś, bo już i tak jej nigdy nie spotkasz. Na pewno taka była i ja też wiele takich sytuacji miałem. Puenta jest taka, żebyście pamiętali, że każdy człowiek ma takie same uczucia, jak wasza mama, tata, najlepszy przyjaciel, i żebyście traktowali ich właśnie tak jak swoje najważniejsze osoby. Bo jest ktoś, kto też chciałby zobaczyć mamę, tatę uśmiechniętego, wracającego z pracy za pochwałę, albo najlepszego przyjaciela, który wraca szczęśliwy, za to, że okazało mu się trochę zainteresowania i nie hejtowało. Już nie mówię tu nawet o słownym hejcie, ale np. o krzywym spojrzeniu , które de facto, często bardziej utkwi nam w pamięci niż słowo. 
Daj ludziom tyle, i to co chciałbyś, żeby dostawali od Ciebie Twoi najważniejsi. 
Pomóż mi robić świat lepszym. :) ...a zaczynamy od siebie ;)
Damian

1 komentarz:

  1. Proszę jak nasza polska młodzież ambitnie się wypowiada. Trochę się to cukierkowe wydaje, ale rozpiera duma jak się czyta.

    OdpowiedzUsuń